Etkili Konuşma ve Hitabet Sanatı

Amaç

İnsan ilişkileri konuşmayla başlar ve  doğru iletişimle gelişir. Çünkü konuşmak iki yanı keskin bıçaktır. Kişiye itibar, sempati, sevgi de kazandırabileceği gibi, tersine itici ve gözden düşürücü de olabilir. Oysa konuşmaya dair bütün hatalar “yüzde yüz iyileşebilir”. Bu eğitimde konuşmanın biçim özellikleri kadar “iletişim psikolojisi” bilgileri de yer almaktadır.

Kayıt olun!

Program hakkında detaylı bilgi edinmek ve kayıt olmak için İstanbul Institute‘a 0 212 283 24 02 numaralı telefondan ya da info@istanbulinstitute.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Kimin İçin?

Özel hayatında ve iş hayatında iletişim sıkıntısı duyan herkes bu eğitime katılım sağlayabilir. Ancak “konuşmaya dayalı iş yapanlar” için elzemdir, çünkü bu derste öğrenecekleri özel tekniklerle daha başarılı olacaklardır.

Programda Ne Var?

1.BÖLÜM DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA

  1. İtibar ve sempati yaratmak için: “OLMAZSA OLMAZ” TEMEL DİKSİYON
    Kişinin imajını bozan, onu kültürsüz/ aklı havada / ruhsal sorunlu gösterebilen temel diksiyon hatalarından kurtulmanın kuralları. Şive gibi kronik hataların düzeltilmesi, düzgün konuşma teknikleri
  2. Konuşmanın tam olarak anlaşılır olması için: ARTİKÜLASYON
    Ağzımızdan çıkan her harfin, hecenin ve kelimenin yutup yuvarlanmadan temiz ve anlaşılır biçimde konuşulması.
  3. Konuşurken önemseme yaratmak için: DOĞRU VE GÜZEL SES KULLANIMI
    Yanlış ses kullanımını düzeltmek ve yanlış anlaşılmalardan kurtulmak için hangi ses tonuyla konuşursanız nasıl etki yaratacağınızın farkındalığı.
  4. Sinir bozucu durumları kontrol etmek için: DOĞRU NEFES TEKNİĞİ
    Tıkanmadan konuşmak ve stres/ öfke/ heyecan kontrolü için kullanılan diyafram nefesi.
  5. Olumlu etki yaratmak ve kendimizi dinletmek için: TONLAMA / VURGULAMA
    Monoton konuşmaktan kurtulmak, karşı tarafın aklına girmesini istediğimiz yerlerde vurgu yapmak, tonlamak.
  6. Konuşmada egemen olmak için: DURAK YAPMAK/ ES VERMEK
    Bu teknikler ayrıca hızlı konuşmayı yavaşlatır, “eee”, “aaa” demeyi engeller ve konuşmayı renkli hale getirir.
  7. Yeni tanıştığınız kişileri doğru anlamak ve kendinizi kabul ettirmek için: İNSAN TANIMAK
    Kısa yol halinde insanları tanımak ve onlara karşı nasıl konuşulup nasıl davranılırsa daha etkili olunacağı.
  8. Neyi nasıl anlatırsak “sahiden” dinleneceğimizin bilinmesi için: KONUŞMA MANTIĞI
    Hangi mantıkla konuşulursa nasıl etki alınacağının ve etkili konuşmanın uluslararası hitabet tekniği.
  9. Problemli durumlarla başa çıkmak için: DOĞRU İLETİŞİM:
    Sizi dinleyenlerin saygı duymasını, inanmasını ve sakinleşmesini sağlamak üzere yapılması gerekenler. Davranış ve yüz ifadesi kontrolü
  10. İnandırıcı olmak için: İKNA TEKNİKLERİ
    İkna edici olmak için temelde mutlaka bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken teknikler ve ikna ederken en çok yapılan yanlışlar.

2. BÖLÜM KONUŞMA HATALARI/ İLETİŞİM KAZALARI

MUTLAKA YAPILMASI GEREKENLER:
İyi bir dinleyici olun: İletişimin temeli dinlemektir ama “gerçekten” dinlemek. Konuşmak için sıra beklemek ve neler söyleyeceğinizi tasarlamak değil.
Göz teması kurun: Göz teması kurmak şarttır ama “doğru” biçimde. İnsanların gözünün içine bakarken “çapkın, “alaycı”, “hesaplı” gibi olumsuz duygular vermekten kaçınmak, tersine “empati” yapmak gerekir.
Dengeli olun: Konum olarak sizden “aşağıda” olan insanlara karşı kırıcı, sizden “yukarıda” olanlara karşı ise ezik biçimde davranmak dengeli olduğunuz hakkında soru işareti yaratır.
Dikkat çekin: Konuşurken yerli yerinde küçük espriler yapmak, ilginç örnekler vermek, ukalalık duygusu vermeden bazı bilgiler sunmak, dinleyenin dikkatini arttıracaktır.
Detaylara dikkat edin: Gereksiz detaylara girip, gerekli detayları vermemek, fazlaca gülmek veya fazlaca ciddi tavır almak başarınızı engeller.
Baskın olmayın: Konuştuğunuz kişinin görüş ve inançları size zıt olsa bile saygı ve anlayışla karşılamalısınız. “Ben daha iyi bilirim” gibi tavırlarla baskın olmaya çalışanlara o anda ses çıkarılmazsa bile, “kaybeden” kendisi olacaktır.
“Ekonomik” olun: Karşınızdaki kişi hiç ses çıkarmadan dinledikçe, “Benim konuşmamdan hoşlanıyor” sanmak, büyük hatadır. O insan nezaket ve iç sıkıntısıyla sizin susmanızı bekliyor olabilir. Bu nedenle zamanı “ekonomik” kullanmak ve karşı tarafın meraklanıp soru sormasını bekleyerek, anlattığınız konuyu açmak daha doğrudur.

MUTLAKA KAÇINILMASI GEREKENLER:
 Kibirli görünmeyin: Kişinin kendini diğer insanlardan üstün görüp, onlara tepeden bakması konuşmalarına da yansır. Ancak saygı göstermeyen insan “gerçekten” saygı da görmez, sadece geri çekilme duygusu yaratır.
Fazla çekingen davranmayın: Kendini yetersiz görmek, iletişimi müthiş olumsuz etkileyen bir tavırdır. Çünkü insanlar onun hakkında “özgüveni yok” diye karar verirse, konuştuklarının etkisi kalmaz.
Lüzumsuz konuşmayın: “Anlattıklarım karşı tarafı ilgilendiriyor mu?” diye düşünmeden hep konuşmak isteyen kişiler, inanılmaz antipatik olur ama farkına varmaz. Ayrıca çok sıkıcı olduğundan; aslında sevilen biri de olsa, etrafındaki insanları kaçırmaya başlar.
Sır tutun, dedikodu yapmayın: Kişilerin ve iş hayatının özeline dair söylenmemesi gereken konuları uluorta konuşan veya “Aman kimseye söyleme” diyerek herkese anlatan kişiler, hep kaybederler.  Ayrıca başkaları onun dedikodusunu ilgiyle dinler ama “Benim hakkımda da konuşur” kanısına varır.
Gaf yapmaktan kaçının: Sürekli gaf yapan insanlar aslında başkalarını güldürmek isterler ve bu tavrın psikolojisi “Beni sevin” çağrısıdır. Bu nedenle kelimeleri özenle seçmezler ve pot üzerine pot kırarlar ama çoğu kez farkına bile varmazlar ve ilişkilerinde kaybederler.
Asla alay etmeyin: Başkalarını hafife almak, iletişimdeki en büyük kayıplardan biridir. Alaycı insan asla güven yaratmaz. Ayrıca “ayarsız” konuşan kişi karşı tarafta açık ya da gizli kızgınlıklar doğurduğu için, “ayarsız tepkilere “de hazır olması gerekir. “İstediğini söyleyen, istemediğini işitir” sözünü hatırlamakta da yarar vardır.
Söz kesmeyin
: “Ben senin ne diyeceğini biliyorum” duygusu vererek, her fırsatta laf kesmek, terbiye dışıdır. Üstelik sözü kesilen kişide “Bana önem vermiyor ” duygusu da oluşturur. Kesmek zorunda kaldığınızda izin isteyin özür dileyin.
 “Yapmacık” davranmayın: Kişi ne kadar ustaca “doğal” görünmeyi oynasa bile, insanlar onun rol yaptığını ve samimiyetsiz olduğunu görür ve kendini “kandırılmak isteniyor” gibi hisseder. Artık yapmacık konuşan kişiye güvenip dediklerine inanması söz konusu bile olamaz.
“Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğü gibi ol” deyişinin gereğiyle, sevilen ve ikna edici olabilen bütün kişiler “hakiki” konuşup davrananlardır.

 3. BÖLÜM İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ

KENDİMİZLE İLETİŞİM:
İnsanın kendisine nasıl baktığı, nasıl hissettiği, hayatı nasıl algıladığı, insanlara karşı ne tür duygular taşıdığı ve sorunları, başkalarıyla olan iletişiminin “beşiği” gibidir.
Bu nedenle öncelikle kendimizle olan iletişimimizi daha güzel ve daha sağlıklı kılmaya çaba göstermeliyiz.
Temel teknik: Farkındalık/ Kontrol/ Önlem
Uluslararası hitabet teknikleri

İKİLİ İLETİŞİM:
Gerek iş ve gerek arkadaşlık alanlarında ikili iletişimde gösterdiğimiz “performans” hayatımızı zorlaştıran ya da kolaylaştıran bir unsurdur.
İkili iletişimde en önemli olan, kınamadan, yargılamadan, eleştirmeden evvel “anlamaktır”.
Karşınızdaki kişiyi ne kadar anlarsınız o kadar anlaşırsınız ve o kadar yönetirsiniz.
Çünkü her insanın zaafları, kızdıkları konular, alınganlık sorunları , ön yargıları ve tepkileri son derece farklıdır. O insanı anladıkça “neyi nasıl” söylemek gereğine dikkat etmelisiniz.
 “Anlaşmak ve iletişimde başarılı olmak karşınızdaki kişiyle AYNI olmak değil, onun AYRI olan yanlarını anlayabilmektir”.

GRUP İÇİNDE İLETİŞİM
Farklı dünya görüşlerinden, farklı alışkanlıklardan ve farklı kişiliklerden oluşan grupların içindeki iletişim becerisi, kişinin “hayatının gidişatını” bile belirleyebilir.
Çünkü grup içindeki iletişimde yaptığınız şakaların, anlattığınız olayların, ileri sürdüğünüz düşüncelerin “ortak kabul” duygusu oluşturması gerekir. Hatta insanların “bir yere ait olma” isteklerine uyum sağlaması beklenir.
Bu nedenle konuşmanızın güzel ve “dinlenilir” olması aranır. İkili ilişkilerde konuşma biçiminizi sevmeyen biri bile “nezaketen” sizi dinlerken, grup içinde açıkça ya da gizlice dışlanabilirsiniz. “Sempatik ve popüler” veya “sıkıcı ve sinir bozucu” tarzında isimlendirilmek, sizin hayatınızı etkileyecektir.

KİTLE ÖNÜNDE İLETİŞİM:
Dar ve geniş kitlelere seslenmenin, eğlenmeyi veya bilgilenmeyi isteyerek gelen insanların varlığına göre davranmanın “hitabet” kuralları vardır.
Kreşendo / Finale teknikleri
Ayrıca kitle önünde iletişim ruhsal olarak hazırlıklı olmak, ses kullanımını kontrol edebilmek, hata yaptığında bile espri ile kapatabilmek gibi, bazı “incelikler” gerektirir.
ÖRNEK: “4 N” KURALI ile özellikle önemli konuşmalar için bir “çerçeve” belirleyip kafanızın içini hazırlamak

  1. NE anlatacaksınız?
  2. NASIL BİRİNE anlatacaksınız?
  3. NEDEN anlatacaksınız?
  4. Bu iletişimden UZUN VADEDE NE bekliyorsunuz?

4. BÖLÜM BEDEN DİLİ
Beden dilini etkili kullanmayı öğrenmek, iletişimdeki özellikleri, kültürel farkları.
Stres/ heyecan/ öfke durumlarında kontrolü kaybetmemek için DOĞRU NEFES EĞİTİMİ

Belge

Bahçeşehir Üniversitesi ve Istanbul Institute® tarafından gerçekleştirilen Etkili Konuşma ve Hitabet Sanatı sonunda yüzde 70 katılım şartını karşılayan adaylara katılım belgesi verilir.


Programa Başvur

Program Hakkında

Program Süresi

24 saat/2 hafta

Program Ücreti

1.770 TL Peşin - 2.065 TL 9 taksit

Eğitim Gün ve Saati

  • Cumartesi ( 09:30 - 16:30 )
  • Pazar ( 09:30 - 16:30 )

Başlangıç Tarihi

30 Eylül 2017

Bitiş Tarihi

8 Ekim 2017

© 2013 Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi BAUSEM, TÜSEM konseyi üyesidir.