Italian Luxury

This course is focused on the critical success factors of the Italian luxury, an area where Italians have faced the challenges posed by globalization and recurring economic crises by optimizing product portfolios, shifting into new markets and increasing the perceived value of customer service.

Italian brands are normally rich of aura and emotional content; they have an exclusive identity and a strong philosophy which tell a story, able to make customers feel unique emotions and engage. Labs of creativity and design will be combined with classes, incompany visits and guest speakers lectures.

The aim is to provide an educational program deep inside the business models of leading Italian brands, the narrative elements of their identity and the value drivers which make exclusive their customers’ experience. A variety of sectors will be explored, from textiles, haute couture, shoes and jewelry to yatchs, cars, home furniture, food, hospitality, tourism services and urban cultures.

This course can suit a variety of interests and participants’ profiles. Marketing and communication students, publishers, bloggers, managers, entrepreneurs, and designers with a passion for Italian style, creativity and innovation, will experience the uniqueness and true essence of the MADE IN ITALY luxury brands, and learn branding and image management techniques in the digital age.

 

This course requires 42 contact hours.

Minimum number of participants to activate this Course: 15 students.

Lüks İtalyan Kimliği

Lüks İtalyan Markaları ve Eşsiz Duygular

Bu program İtalyan Lüksü’nün başarısındaki kritik faktörlere; globalleşme mücadelesi, ürün portfolyolarının optimizasyon sürecinde karşılaşılan ekonomik zorluklar, yeni pazarlara yönelme mücadelesi ve müşteri servisine verilen önemi artırmak üzerine odaklanmaktadır. İtalyan markaları duygu ve atmosfer açısından çok zengindir. Her birinin seçkin bir kimliği ve müşterilerine eşsiz duygular yaşattırıp, bağ kurduran öyküleri vardır.

Program dahilinde, yaratıcılık ve tasarım atölyeleriyle birleştirilmiş derslerin yanı sıra şirket ziyaretleri ve konuk konuşmacılar da olacaktır. Amaç, lider İtalyan markalarının iş modellerini ve müşteri deneyimlerini bu denli eşsiz kılan değer ölçütlerini anlamanızı sağlamaktır. Bu hususta tekstilden houte couture’e, ayakkabıdan mücevherata, yatlardan arabalara, mobilya, yemek, konuk ağırlama ve turizm gibi birçok sektör araştırılacaktır.

Bu program birçok katılımcı profiline ve birçok ilgi alanına hitap etmektedir. İtalyan stiline, yaratıcılığına ve inovasyonuna tutkulu; pazarlama ve iletişim öğrencileri, editörler, bloggerlar, yöneticiler, girişimciler, tasarımcılar, lüks MADE IN ITALY markalarının eşsizliğini deneyimleyecek ve dijital çağda kurumsal kimlik yönetimi ve markalaşma tekniklerini öğreneceklerdir.


Programa Başvur

Program Hakkında

Program Süresi

42 hours / 10 days

Program Ücreti

900 €

Eğitim Yeri

BAU - Rome Campus

© 2013 Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi BAUSEM, TÜSEM konseyi üyesidir.