Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi

Amaç

Kurumsal iletişim bir kuruluşun hedeflediği kitleye yönelik olarak tüm iletişim kanallarının etkin ve çalışır durumda olmasına yönelik faaliyetlerin bütünüdür. Bu yönüyle Kurumlar için verimlilik ve markalaşmanın en önemli unsurudur. Markalaşma ise kuruma kalite, güven ve başarı sağlamaktadır. Programın amacı birbirinin ayrılmaz parçaları konumunda olan kurumsal iletişim ve marka kavramlarını tüm boyutları ile incelemektir.

Program, katılımcılarına sağladığı teorik altyapıyla onların kurumsal iletişim ve marka yönetimi alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirecek; aynı zamanda uygulamaya yönelik çalışmalarla katılımcılarının iletişim becerilerini en üst seviyeye çıkaracak ve günümüz iletişimini, dijital dünyasını yakından tanıyan profesyoneller olmalarını sağlayacaktır.

Kişisel iletişim becerilerini geliştirmenin yanı sıra iletişim türleri, iletişim prensipleri, iletişim engelleri ve işletmelerde iletişim biçimleri ve etkin iletişim ile kişisel ve kurumsal imajın oluşturulması, korunması ve geliştirilmesi sürecinde hayati öneme sahip olan bilgi alanları programda sektörün en önde gelen profesyonelleri tarafından uygulamalı ve vaka ağırlıklı olarak ele alınacaktır.

Kayıt olun!

Program hakkında detaylı bilgi edinmek ve kayıt olmak için İstanbul Institute‘e 0 212 283 24 02 numaralı telefondan ya da info@istanbulinstitute.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Kimin İçin?

Şirketlerin kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında uzman, danışman, orta düzey yönetici konumunda çalışan ve kariyerinde uzmanlaşmayı hedefleyen bireyler.

Programa katılabilmek için en az lisans mezunu olmak ve / veya kurumsal iletişim ve pazarlama alanlarında en az 2 yıl çalışmış olmak gerekir.

Programda Ne Var?
  • Kurumsal İletişimle Müşteri ve Marka Sadakati Stratejileri
    • Müşteri memnuniyeti nedir? Neden önemlidir?
    • Müşteriler nasıl kaybedilir?
    • Müşteri Yönetiminde pozitif iletişim dili
    • Müşteri şikayetlerinin görünmeyen yüzü
      • Şikayet Buzdağı
    • Gerçekten müşteri he zaman haklı mıdır?
      • Şikayetlerle başa çıkma yöntemleri
    • Müşteri memnuniyetinde CRM’in önemi
      • Müşteri beklentilerini yönlendirme
      • Beklentiyi memnuniyete çevirme
    • Şikayetleri satışa çevirme
      • Satışçı gözüyle inceleme
      • İhtiyaç tespiti
      • Rakip analizi
      • Satış ekiplerine geri bildirim
    • Müşteriyi şaşırtma
      • Beklenilen değil, beklenilmeyen hizmeti sunma
      • İlgi maksimizasyonu
    • Ağızdan ağza pazarlamanın önemi
    • Müşteriyi yönetmek/memnun etmek şirketlerde kimin görevidir?
    • Müşterilerimizi nasıl devamlı memnun ederiz?
    • Hizmet edelim derken acaba eziyet mi ediyoruz?
    • Müşteri memnuniyeti bir strateji midir?
    • Müşteri memnuniyeti şart mıdır?
    • Müşteri memnuniyeti stratejisinden ayrıca nasıl para kazanabiliriz?
    • Bir müşterinin peşinden ne kadar koşmalıyız? Ne zaman vazgeçmeliyiz?

    Online Ortamda Kurumsal İletişim , Marka Yönetimi Ve Dijital Strateji Yönetimi

    • Yeni Kurum Dinamikleri
    • GAFAnomics (Google, Apple, Facebook, Amazon) Stratejisi
    • Yeni Müşteri tanımı
    • Yaparak (söylemeden) deneyimler oluşturma
    • Yeni Kurumiçi İletişim Araçları
    • Online’da Kurumsal İletişim
    • Kurumsal Web Sitesi

    Kurumsal Girişimcilik – Şirketlerin Transformasyonu

    • Disruptorlar-Unicornlar ve Dinazorlar
    • Disruptive Teknolojiler
    • Innovator’s Dilemma
    • Ürün Yaşam Döngüsü
    • Yeni Era, Yeni Ekonomi ve Teknoloji’nin etkisi
    • Kurumsal Girişimciliğin Amacı
    • Kurumsal Girişimciliğin Karakteristikleri
    • Kurumsal Şirketler ve Innovasyon
    • Sürekli Innovasyon vs Disruptive Innovasyon
    • Yalın Innovasyon Yönetimi
    • Resources vs Resourcefulness
    • Kurumsal Şirketler nasıl Girişimci olur?
    • Kurumsal Girişimciliğin Komponentleri
    • Bariyerler, Limitler ve İç Faktörler
    • Kurumlarda Yaratıcılık, Liderlik ve İletişim
    • Destekleyici İnsan Kaynakları Politikaları
    • Ambidextrous Organizasyonlar (Exploitative vs Exploratory Businesses)
    • Kurumlarda Girişimci DNA’sı
    • Innovatif Şirket Kültürü
    • Dijital Transformasyon
    • Kurumsal Girişimcilik için Yol Haritası oluşturma

    Kurum kültürü ve “iyi” marka oluşturmak

    • İyi Marka
    • Markayı kimler temsil ediyor?
    • Biz Neredeyiz, Dünya Nerede?
    • Çalışan Memnuniyeti = Müşteri memnuniyeti = İyi Marka
    • Şirketlerde müşteri kimindir?
    • Mevcut Markayı İyileştirme Yöntemleri
    • Kurum Kültürü
    • Dünya’dan ve Türkiye’den Başarılı Ve Başarısız Örnekler
    • Yerel Zorluklar ve Aşma Önerileri
    • Kurum Kültürü nedir?
    • Vizyon ve Misyon Kurum Kültürü İçin Yeterli midir?

    İş dünyasında kuşaklar arası (x,y,z) iletişim

    • Farklı kuşaklar ve karakter özellikleri
    • İş hayatında kuşakların beklentileri
    • Faklı kuşakların birbirini yönetimi
    • Pozitif yönetim, pozitif iletişim
    • Kuşaklar arası iletişimde anlamı bulmak
    • İletişimde değer yaratmak

    Kurumsal İletişimde Medya ile İlişkiler

    • Halkla ilişkilerde medya ile ilişkilerin önemi
    • Medya ile ilişkilerin kapsamı
    • Halkla ilişkiler yazarının görevi
    • Finansal medya ve ilişkiler
    • Haber yazma teknikeri ve kuralları
    • Ambargolu haber
    • Basın bülteni ( basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar, basın bülteni çeşitleri)
    • Basın kiti
    • Basın toplantıları
    • Kurumsal reklam
    • Basın makaleleri
    • Basın röportajları
    • Basın gezisi
    • Halkla ilişkiler yazarlığında kurumsal yayınlar: Broşör, kurumsal dergi
    • El ilanları
    • Fotoğraf ve görsel malzemeler

    Kriz ve Risk İletişim Yönetimi

    • Kriz nedir?
    • Kriz yönetiminde Süreçlendirme
    • Kriz Tipleri& Fazlandırma
    • Kriz İletişimi
    • Kriz İletişiminde Medya ile İlişkiler

    Yeni Dünya Düzeninde Kurumsal İletişim & Dijital Strateji Yönetimi

    • Kurumsal İletişim &Inovatif Yaklaşım
    • Yeni Dünya Düzeni& Büyük Veri Değerler Sistemi
    • Kurumsal İletişimde Markaların Kritik İş Süreçleri ve İnovasyon Bağıntısı
    • Kurumsal Marka Yönetimi& Değerler İnşasında Yenilikçi Metodojlier
    • Marka Yönetiminde İş Zekası ve Pazarlama
    • Üçüncü Parti Çözümleri
    • Riskler& Kısıtlar
    • Yeni Dünyada Haklar& Yükümlülükler

    Marka Yönetiminde Medya İle İlişkiler

    • Markalar için Ajans Yönetimi
    • Markalar için Bütçe Dağılımı ve P&L Analizi
    • Markalar için Proje Yönetimi
    • Dijital Ajanslar için Proje Yönetimi
    • Markalar icin yaratıcı proje seçim kriterleri
    • Yaratıcı süreç yönetimi
    • Sosyal Medyada Kurumsal Markalar için Sosyal Sorumluluk Proje Üretimi ve Yönetimi

    Workshop

Belge

Bahçeşehir Üniversitesi ve Istanbul Institute tarafından gerçekleştirilen  Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi sertifika programı sonunda katılımcılara derslere %80 oranında devam etmiş olmaları ve program sonunda yapılacak olan sınavda başarılı olmaları koşuluyla Bahçeşehir Üniversitesi Rektörü, Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Direktörü ile Istanbul Institute® yetkilisinin imzası olacak şekilde sertifika verilmektedir.


Programa Başvur

Program Hakkında

Program Süresi

66 saat / 5.5 hafta

Program Ücreti

3.540 TL peşin - 3.894 TL 9 taksit

Eğitim Gün ve Saati

  • Cumartesi ( 09:30 - 16:30 )
  • Pazar ( 09:30 - 16:30 )

Başlangıç Tarihi

30 Eylül 2017

Bitiş Tarihi

4 Kasım 2017

Eğitim Yeri

Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü

Barlas Çevikus

Didem Görceğiz

Feyza Ak Akyol

Okay Karacan

Serhat Maraşlıgil

Tolga Sasık

© 2013 Bahçeşehir Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi BAUSEM, TÜSEM konseyi üyesidir.